سازمان بهداشت جهانی

1399-01-24 , 304 بازدید
نکات کلیدی سخنرانی تدروس آدهونام، مدیر سازمان بهداشت جهانی، در ۲۰ مارس ۲۰۲۰: تا کنون بیش از ۲۱۰۰۰۰ نمونه مبتلا به سازمان بهداشت جهانی گزارش شده است و بیش از ۹۰۰۰ نفر جان خویش را از دست داده‌اند. ادامه در ..
سازمان بهداشت جهانی

نکات کلیدی سخنرانی تدروس آدهونام، مدیر سازمان بهداشت جهانی، در ۲۰ مارس ۲۰۲۰:

تا کنون بیش از ۲۱۰۰۰۰ نمونه مبتلا به سازمان بهداشت جهانی گزارش شده است و بیش از ۹۰۰۰ نفر جان خویش را از دست داده‌اند.

دیروز شهر ووهان، که محل آغاز شیوع بیماری در چین بود، برای نخستین بار هیچ نمونه مبتلایی جدیدی گزارش نکرد و این دستاورد را باید جشن گرفت.

گرچه سالمندان در بالاترین سطح از خطر ابتلا و آسیب قرار دارند، اما ما به این نتیجه رسیده‌ایم که جوانان نیز از خطر برکنار نیستند. آمار کشورهای مختلف جهان نشان می‌دهد که افراد زیر ۵۰ سال سهم قابل توجهی را در میان بیماران نیازمند بستری داشته‌اند.

بنابراین باید این پیام را به جوانان بدهم که شما آسیب‌ناپذیر نیستید. ویروس کرونای ۲۰۱۹ می‌تواند شما را برای هفته‌ها بستری کند و حتی شما را بکشد. حتی اگر بیمار نیستید، انتخاب شما برای رفتن یا نرفتن به جایی، می‌تواند در مرگ یا زندگی فرد دیگری موثر باشد.

نکته کلیدی در شکست COVID19 همبستگی میان کشورها و همچنین میان گروه‌های سنی مختلف است.

ما مطلعیم که زندگی خانواده‌ها دچار تغییرات چشمگیری شده است. خانواده من نیز مستثنی نیستند و به دلیل بسته شدن مدارس دختر من به صورت آنلاین در کلاس‌هایش شرکت می‌کند. در طول این دوره دشوار، لازم است که مراقب سلامت جسمانی و روانی خود باشید.

نخست تغذیه سالمی داشته باشید. این کار به سیستم ایمنی شما کمک میکند که به درستی عمل کند.

دوم از نوشیدن الکل بپرهیزید و نوشیدنی‌های قنددار را به حداقل برسانید.

سوم سیگار نکشید. کشیدن سیگار باعث می‌شود در صورت ابتلا به ویروس، به بیماری سختی دچار شوید.

چهارم ورزش کنید. سازمان بهداشت جهانی نیم ساعت فعالیت فیزیکی روزانه را برای بزرگسالان و یک ساعت فعالیت فیزیکی روزانه را برای کودکان توصیه می‌کند.

اگر قوانین محلی و ملی‌تان اجازه می‌دهد برای پیاده روی یا دوچرخه سواری به بیرون بروید، در حالی که فاصله خود را با اطرافیان حفظ می‌کنید. اگر ناگزیرید که در خانه بمانید با ویدیوهای اینترنتی ورزش کنید، برقصید، یوگا کار کنید و از پله‌ها بالا و پایین بروید.

اگر در خانه کار می‌کنید به مدت طولانی در یک موقعیت ننشینید. به ازای هر سی دقیقه، سه دقیقه به خود استراحت دهید.

موسیقی گوش دهید، کتاب بخوانید و بازی کنید.

اگر مضطرب می‌شوید اخبار را زیاد دنبال نکنید. اطلاعات خود را روزی یک یا دو دفعه از منابع قابل اتکا دریافت کنید. سازمان بهداشت جهانی بدین منظور سیستم هشداری را در فیسبوک و واتساپ راه‌اندازی کرده است (شماره واتساپ +41798931892).

ویروس کرونای ۲۰۱۹ چیزهای زیادی را از ما می‌گیرد اما به ما این فرصت را بخشیده که زیر لوای انسانیت در کنار هم بایستیم،

پرداخت آنلاین فرم عضویت خیرین کانل تلگرام